pühapäev, 24. august 2014

Tšillimoos

Vürtsikatel toitudel on tavaliselt kas tulised pooldajad või kirglikud vihkajad. Ma pole kohanud kedagi, keda vürtsid päriselt külmaks jätaksid. Mina armastan vürtsikaid toite.
Selle maitsva ja vürtsika tšillimoosi retsepti leidsin blogist Ise tehtud.Hästi tehtud ja olen retsepti avaldajale siiralt tänulik. See moos sobib pea iga soolase toidu juurde, erinevate juustudega ja ka salatikastmetesse. Olen päris mitu retsepti ka siin avaldanud - näiteks krõbedad kanatiivad ja kapsasalat, mille kastmetesse tšillimoosi lisasin. Retsepti autori sõnul sobib see suurepäraselt ka vaniljejäätisega. Ainuke põhjus, miks ma seda veel proovinud pole on see, et kodus ei ole parajasti vaniljejäätist.






Retsept:

200 gr tšillipipart
500 gr suhkrut
800 gr punast paprikat
1 dl punast veini
1 tl soola



Eemalda paprikatelt ja tsillipipardelt seemned ning sisu ja haki need peeneks. Tõsta kõik potti, lisa suhkur, vein ja sool ning sega läbi. Kuumuta kaane all hästi vaiksel tulel umbes tund aega. Püreeri ühtlaseks massiks ning kuumuta veel umbes pool tundi ilma kaaneta, et see kokku keeks. Vala steriliseeritud purkidesse. Kui keeta kauem, kui pool tundi, siis tuleb moos paksem ja tumedam (nagu minu piltidel, keetsin umbes 45 minutit).


Kui soovid tšillimoosi pikemalt säilitada, siis võib ka purgid teistkordselt steriliseerida.Selleks aseta need jahtumise ajaks tagurpidi. Jahtunud hoidised tõsta potti räti sisse mähituna - räti idee on selles, et purgid paigal seisaks ja üksteise vastu keedes ei koliseks. Kalla peale külm vesi nii, et purgid oleksid kaelani kaetud ning keeda umbes 15 minutit. Lase vees jahtuda. Säilita pimedas ja jahedas.


Olen avastanud, et kõige parem on tšillilt seemneid eemaldada nii, et kõigepealt rullid seda lõikelaual käega. Selle rullimise käigus tulevad seemned membraani küljest lahti, hõõrumisel on kuulda ka kerget raginat. Järgmisena lõikad rohelise otsa maha ja koputad seemned vastu lõikelauda välja. Käed jäävad puhtaks ja pole seda hirmu, et tšilliste kätega kogemata nägu puutud või silmi hõõrud. Kuigi paar korda on mul olnud ka sellised viljad, mille membraaniosa on paksem, siis ei taha see meetod hästi töötada.

1 kommentaar: