esmaspäev, 19. jaanuar 2015

Küpsisetort halvaaga

Seda rammusat halvaa-hapukoore küpsisetorti olen ma teinud juba teismeeast alates ja siiani on see küpsisetortidest olnud mu lemmik. Kasutanud olen alati kodumaist halvaad ja kalevi või selga küpsiseid. Tavaliselt olen ostnud šokolaadihalvaad, kuid sel korral kasutasin rummi-rosina oma. Mingil põhjusel oli see ainus sort, mida meie poes müüdi. Valisin šokolaadiküpsised põhiliselt kontrasti ja värvi pärast - võivad olla ka tavalised.




Retsept:


3 suurt pakki küpsiseid
2 pakki halvaad
500 g 20% hapukoort
kanget kohvi küpsiste kastmiseks
tumedat šokolaadi kaunistuseks

 Valmistamine:


Keeda kange kohv. Mina olen teinud 2 tassises kannus kange espresso. Riivi halvaa jämeda riiviga ja sega hapukoorega. Seda võib teha ka köögikombainis. Ise kasutan tihti ka teravat kööginuga halvaa purustamiseks - justnagu lõikaks õhukesi viile sellest halvaaplokist. Siis jääb tulemus natuke tükiline ja mitte nii kreemjas. Mulle meeldib see kerge "krõmps" hamba all söömise ajal. Vala jahtunud kohv madalasse kaussi või supitaldrikusse. Kasta küpsised ükshaaval kohvisse ja aseta koogialusele. Kolmest suurest pakist tuleb täpselt 3 x 4 ruuduga ja neljakihiline kook. Hoia ainult pöialt, et kõik küpsised pakis oleksid terved. Kui soovid, võid neid natuke suurema varuga osta. Seejärel lao ühtlaselt peale halvaa-hapukoorekiht. Korda sama tegevust veel kolm korda. Pealmine kiht olgu hapukooresegu. Kui soovid, võid ka koogi küljed kreemiga katta. Kaunistuseks võid peale riivida šokolaadi ja kui on hooaeg, siis ka värskeid, kergelt hapukaid marju. Tõsta kook umbes kaheksaks tunniks külmkappi tahenema ja maitsestuma.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar