laupäev, 21. märts 2015

Keeks "Ekstra"

Nõukaaegne nostalgiatoit volüüm 4. Eelmised kolm olid marineeritud räimed, kirju koer ja kala poola kastmes. Tegelikult on nõuka toite siin blogis rohkem, aga need neli seostuvad selle ajaga kõige rohkem. On veel muidugi ka narva küpsised, mille retsept mul on küll olemas, aga mida ma ise pole kunagi teinud. Võib-olla kunagi proovin ära. Kui nüüd keegi arvab, et ma igatsen seda nõukogude aega tagasi, siis seda päris kindlasti mitte. Lihtsalt, need on minu lapsepõlve toidud. Ja kuna mu lapsepõlveaeg langes kokku stagneerunud sovjeediajaga, siis sellepärast ka see nostalgia.
See keeks "Ekstra" on minu arust kõigi teiste keeksi moodi kookide ema. Pehme, mahlane ja mure, maitseb suurepäraselt tassi teega (või kohviga, kes kohvi armastavad). Retsept on lihtne, pärit raamatust "Kokaraamat", välja antud aastal 1983 ja maksis rbl. 2.60. Näärivana tõi mulle selle raamatu kunagi väga ammu.
Koostisainete kogused panin siia kirja täpselt nii nagu need raamatus olid. Ühik "klaas" on umbes kaks detsiliitrit. Kellel on alles neid vana aja klaase, siis kindlasti kasutagu neid.



Retsept:


1 kl jahu
3/4 kl suhkrut
150 g võid
3-4 muna
soola
riivitud sidrunikoort soovi korral


Valmistamine:

Munad koos suhkruga vahustada tugevaks heledaks vahuks (kasutasin nelja muna). Lisa jahu ja sulatatud või. Sega ühtlaseks. Vala taigen võitatud või siis küpsetuspaberiga vooderdatud keeksivormi ja küpseta 180 kraadises kuumuses 40 minutit. Enne välja võtmist proovi tikuga küpsust, et keeks keskelt tooreks ei jääks..
..

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar